2016-12-13 Admin |

Nem túlzás: a rendszeres táncolás megmentheti az életét

Ön a jómódú társadalom tagja. Azaz bőven van mit ennie, munkája javát gépek végzik. A napi tevékenység és munkavégzés nagy része pedig ülve történik. Szabadidejében sem erőlteti halálra magát. 

Növelve annak az esélyét, hogy ebbe hal majd bele. Azonban tudta, hogy nem kell a mozgásnak „izzadságszagúnak lennie”?

Untig ismert szalagcím bármely bulvárlapban: napjainkban egyre több az elhízott.
És a háziorvosok sem unatkoznak; hiszen egyre több a szív-, és érrendszeri betegség, a cukorbetegség kialakulása világszerte.

Mégsem vesszük elég komolyan.

Inkább lassú anyagcserével magyarázzuk az elhízás okát.
Pedig azért hízunk, mert túl sokat eszünk. Abból, amiből nem kellene.
És keveset mozgunk.


Ezt a tényt már több mint 10 évvel ezelőtt az Egyesült Államok Járvány-, és Közegészségügyi Központja által kiadott jelentés is igazolta.

A WHO globális stratégiája szerint az egészséges táplálkozás is akkor válik csak igazán hasznunkra, ha rendszeresen mozgunk, tornázunk, sportolunk.

Naponta 30-60 percet.
De mégis mit?

Egy testmozgás, mellyel szórakozva olvadnak a kilók


Annak, akinek bármilyen testmozgás felér egy fogorvosi látogatással, és elmenni egy edzésre annyi motivációt jelent csupán, mint megírni az adóbevallást; annak komoly gondot jelenthet olyan testmozgást találni, amit hosszútávon és örömmel végezhet. 

Tánccal a kalóriák ellen

A tánc nemcsak megszabadít a felesleges kilóktól, de mivel akár egyetlen „tanóra” akár mínusz 250-500 kalóriát is jelenthet; hosszútávú megoldás lehet egy szórakoztató és élvezetes testedzésre. Egy salsa pl. az egész testet megmozgatja.

Mindössze 30 perc tánccal kiválthat egy hosszabb ideig tartó futást, vagy biciklizést. A kortárs, utcai, illetve swing tánc esetében több kalóriát éget el, mintha ugyanennyi időt töltene futással, biciklizéssel vagy úszással.

A tánc energetizál

Dr. Nick Smeeton, az University of Brighton szakembere szerint a tánc az összes többi testmozgással ellentétben egy igen fontos tulajdonsággal is rendelkezik: energetizál.
Azaz csökkenti a fáradtságérzetet.

A tánc megóvja a szerveit – de mégis hogyan?

A tánc csökkenti az elhízás esélyét, ezzel pedig az elhízás veszélyeiből származó egészségügyi problémák: a szélütés, a cukorbetegség, a szív,- és érrendszeri betegségek kialakulását.

Az elhízottakat fokozottan veszélyezteti a vastagbélrák. Számos elhízott személy májában zsír halmozódik fel, ami az esetek 10 %-ban májzsugorodást eredményez.

A túlsúly többletterhet ró a gerinc-, csípő- és térdízületekre is. Ami porckopáshoz vezethet. Ugyanis összeszűkül az ízületi rés, így egymáshoz csikordulnak a csontok.

2-4-szer magasabb eséllyel lesz szélütése annak, aki 2. típusú cukorbetegségben szenved. A betegség pedig a túlsúlyosok körében a leggyakoribb. Az elhízottak koleszterinszintje jóval magasabb, a plakkok kialakulásának az esélye is nő. Sőt a magas vérnyomás kockázata is kétszeres. 

Orvosi kutatások szerint (Sydney-i Egyetem) a gyakorta táncolok esetében alacsonyabb a szív,- és érrendszeri betegségek miatti halálozás. A tánc stresszoldó hatása szintén pozitív hatással van a szívre.

A kutatók szerint különösen 40 év felett ajánlott önfeledten táncolni, ez ugyanis segítheti a szívbetegségek megelőzését.

A rendszeres, napi 30 perces, közepes intenzitású testmozgásnak kimutathatóan kockázatcsökkentő hatása van. 

A tánc nemcsak megmozgat, de szórakoztat is, és segít leküzdeni a „szürke” napokat. Táncoljon az egészségéért nálunk >>>

Nyitvatartás

  • 17:15 - 22:00

    Hétfő

  • 18:30 - 22:00

    Kedd

  • 17:15 - 22:00

    Szerda

  • 17:15 - 22:00

    Csütörtök

  • 17:15 - 22:00

    Péntek

  • -

    Szombat

  • 17:45 - 19:45

    Vasárnap

Cím

1074 Budapest, Dohány utca 82.
Bejárat a Hársfa u. felől

+36 20 945-8521

info@kekdunatanciskola.hu

Feliratkozás hírlevélre

Elfogadom a feltételeket! (Bővebben)

© 2016 Minden jog fenntartva - Weboldal készítés

Tetejére